Bahnhof är som en köttkvarn

Mitt live-bloggande under förfesten lämnade lite att önska, men i ärlighetens namn så missade ni inte speciellt mycket. Detta hände:

- Noir Demina (mitt, Björns och Manges hajpade band) hade sin första spelning på förfesten. Den månghövdade publiken (Ante och Tisen) tjöt av entusiasm och applåderna ville aldrig ta slut...

- Ante plockade hem en introtävling. Förhandsfavoriten (jag) floppade katastrofalt och slutade tvåa. Mange chockstartade genom att ta första låten, men sjönk senare som en sten i resultatlistan och blev sist.

I övrigt hände det inte så mycket. Det var en städad förfest. Vi börjar kanske gamla... Äsch, knappast!

"Men Bahnhof då?" undrar ni. Ja, vad ska man säga. På tok för mycket folk och lite för långdraget. Mycket folk innebär ett vilt stångande på dansgolvet vilket leder till stilettklackar på tårna och armbågar i ryggen. Det var som en enda stor köttkvarn, helt enkelt... Men det var skoj att träffa alla som man inte träffat sedan, ja, förra juldagen och "Tjena, läget? Det var längesen, vad gör du nu för tiden?" blev ett mantra som upprepades x antal gånger under kvällen.

Bäst: Vi slapp stå i kö

Sämst: Bartendern som snuvade mig och Ante på 50 kr. Vi betalade med två hundralappar och skulle få 52 kr tillbaka men fick bara 2 kr. "Jag fick bara 150" menade hon och vägrade ge oss vår femtiolapp. Grr...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0