Så var man tillbaka i Skåne

För att komma hem lite snabbare till julen drog jag till med en flygresa istället för tåg. På så sätt skulle jag tjäna in nästan 6 h. Men riktigt så blev det inte...

Eftersom det inte går några direktflyg Midlanda-Ängelholms flygplats är man tvungen att mellanlanda på Arlanda. Sundsvallsplanet skulle landa 07.45 och 08.15 skulle jag lyfta mot Skåne, alltså bara 30 minuter på Arlanda. Dock fick vi besked att planet skulle bli tvunget att cirkulera i väntan på landningstillstånd pga underbemanning i trafikkontrollen (någon prao-elev som inte dykt upp), men att försening bara skulle bli ca 5 min, alltså inga problem... Vad värre var att vi skulle bli tvungna att parkera på utrikesterminalen och sedan bussas till inrikesterminalen. Nåja, jag skulle hinna ändå lovade flygvärdinnorna.

Men eftersom det inte gick att få fram vare sig trappa eller buss till vårt plan blev vi fast i drygt 15 minuter och när jag väl, med andan i halsen, nådde fram till gate 40 för att boarda Ängelholmsplanet stod klockan på 08.16... Så jag fick snällt bege mig till servicedisken och fixa en ny biljett till Ängelholm, till ett plan som skulle lyfta 15.05. Med andra ord, blev det alltså åtskilliga timmars väntan på Arlanda. Visst, det finns tråkigare ställen att spendera tid på, men det bli ganska segt...

Men nu är jag iallafall hemma på skånsk mark igen. Äntligen! Det känns bra. Riktigt bra.


Kommentarer
Postat av: Ebbenaldo

Ja du är ju bloggmaterial rakt igenom. Jag blir förvånad om du inte går förbi Schulman eller va han heter inom 1 år.

2007-12-20 @ 12:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0