Så jävla tungt

Jag trodde aldrig att jag skulle behöva skriva detta, men nu är det tungt. Riktigt jävla surt och tungt.

Inte nog med att jag är äverhopad och nedtyngd av feta skoluppgifter. Min kära farfar gick bort häromdagen (tungt bara det) vilket gör att jag måste åka hem till Ängelholm på begravning den 25:e , dvs mitt i värsta uppgiftsruschen och farligt nära deadlines. Dyr, men snabb flygresa ner, och dyr, långsam tågresa upp. Sammanlagt drygt 2000 kr i reskostnader och dryga 11 h i restid. Sura pengar, men framförallt timmar som jag skulle behöva lägga på skoluppgifterna.

Förhoppningsvis kan jag jobba några timmar på tåget, men känner jag mig rätt kommer jag inte få varken inspiration eller motivation för de trista uppgifterna.

Blä...

På grund att jag tvingas till den oplanerade hemresan har jag varken tid eller pengar att, som planerat, dra ner till Lund för att fira valborg med Ante, Björn och alla de andra kidsen. Fan, jag som verkligen sett fram emot att få känna lite vårvärme och festa 24 h för att får kraft att mangla examensprojektet de sista veckorna i Sundsvall.

Till råga på allt upptäckte jag att har farligt lite pengar kvar på bankkontot.

Tungt, var ordet.

Solen skiner iallafall. Jag är säker på att det är farfar som skiner på oss från himlen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0