"Alla suger pung" och dagens lärdom

Visst, det var kanske en lite väl vågad chansning, men hur skulle man kunna veta att prinskorvar, senapssill och rökt ål inte går hem hos portugiser om man inte testat? Vi hade work shop idag med influgna (inflygna?) kontakter från Finland och Portugal och jag och Halläningen tyckte bestämt att ett klassiskt svenskt julbord skulle vara på sin plats!

Det tyckte inte Ana från Portugal och petade bara lite försiktigt på sillen.

"Alla suger pung"...? Well, på julbordsbåten (M/S Enköping) spelades lite svensk julmusik i bakgrunden, bla med Peter Jöback. Det kanske låter skumt, men jag kan svära på att Jöback i en av låtarna sjöng "...alla suger pung". Jag blev så chockad att jag glömde ta en extra skopa av gröten...

Förresten, det finns få saker man är så sugen på före, men är så äcklad av efteråt som julbord. Man känner sig som en enda stor arraksboll fylld av kött när man rullar hem... Urk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0