Hur hamnade jag här?

Klockan är 08.20 på lördagmorgonen. Jag står i en busskur i Granlo, det är närmare 10 minusgrader och jag fryser. Min skånevinter-anpassade jacka håller mig dåligt varm i den bistra kylan och bakfyllan börjar så smått smyga sig på. Bussen ska snart komma, men eftersom jag inte har något busskort måste jag be om att få tjuvåka. Damn, man vet ju hur vresiga busschaffisar kan vara.

Det är vid sådana tillfällen man tänker: Aldrig mer Norrland.

Men hej, på det hela taget var det ändå en superbra helg i Sunkan...

På fredagkvällen avverkades en kort sväng på Kåren innan jag och Herr Svedin gled in på Oscars. Där var det nästan tomt... Men som vanligt när det ryktas att Guldgossen och Svedda är på plats, så fylls stället fort med folk. Så vid stängningsdags kunde kvällens summeras som en riktigt bra utekväll. Ja, sen det där med efterfesten i Granlo, det kan vi strunta i.

Lördagen blev inte sämre den! Bartömning på Kårhuset och följaktligen knökat med folk. Klassiskt primitivt kårentryck på dansgolvet, fyllesång och löjligt lågt pris på öl. Jag tror att det var lagom opretto musik nere på dansgolvet, men jag minns inte såväl. Alkoholen och euforin lade sig som en slöja över mitt medvetande...

Det är nog inte sista gången jag öppnar Norrlandsfönstret.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Om inte annat så skulle vi ha struntat i den.

2008-12-20 @ 17:11:55
URL: http://lisaah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0