Tequila à la Björn Borg

Nästan helt utan förvarning har det blivit helg igen. Har inte tiden gått lite väl snabbt på sistonde? Knappt har man lyckats smälta förra helgens (och veckans) begivenheter förrän det återigen är dags att korka upp buteljer, dra på festkostymen och fundera på vilket uteställe som ska få nöjet av mitt sällskap (och CSN-pengar).

Nåja, ikväll (fredag) blir det ingen utgång, men händer inget oförutsätt lär jag hoppa runt på ett dansgolv nära dig på lördag. Det tisslas och tasslas om Stadt (Petter försöker riva hela haket) och Primero (ryktas om studentpriser). Kåren lär det iallafall inte bli, jag har redan fyllt sjuksköterske-kvoten denna veckan...

Hur det än blir siktar jag på att återuppväcka en gammal klassiker: Tequila-Björn Borg! Det vill säga en vanlig tequila som shotas enligt följande:

1. Snorta saltet.

2. Svep tequilan.

3. Kasta upp citronen och serva iväg den. (Pluspoäng om man träffar bartendern eller ett inbjudande dekolletage)

Det kommer svida i näsan, tequilan kommer smaka som flygfotogen och man risker att få onda blickar om citronen träffar. Men det kan det vara värt! Mange fick till en riktig fullträff på Blue Moon Bar när han lyckades med konsstycket att träffa bartendern (man, bar överkropp) på ena bröstvårtan.

Vi ses i bollhavet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0