Är Prica värd 25 miljoner?

Det händer mycket skoj på silly season-fronten!

(Ni som inte har stort fotbollsintresse kan sluta läsa)

Först och främst, Sunderland pungar upp 25 miljoner kr för Rade Prica och ger honom 12 miljoner kr i årslön. Uppenbarligen fick Roy Keane inte in TV4 under svenska landslagets amerikaturné... Ingen blir dock gladare än mig om Prica gör succé i Sunderland och täpper igen truten på alla sura gnällspikar som orerar om hur genomusel Prica är trots att de knappt sett honom spela och trots att han hängt in betydligt fler mål än Allbäck i danska ligan. Men visst, 25 miljoner... Nja...

Pricas ersättare i Ålborg kommer bli Lasse Nilsson som floppat i St Etienne dit han nyligen köpts från Heerenveen för dyra pengar. Hur har St Etienne scoutat egentligen? Det var väl ganska uppenbart att Lasse-Litens succé i Heerenveen stavades "Afonso Alves" och utan den brasilianska landslagsmannen vid sin sida var Nilsson inte mycket att ha. Men man kan förstå att St Etienne är lite i gungning när det nu ryktas om att de vill värva Quirino från Djurgården för 10 miljoner kr... En gissning är att St Etienne lirar i Ligue 2 inom kort...

Värlsmästare i grenen "Sämst scouting" är annars St Etiennes ligakonkurrent Lille. Emra Tahirovic må vara talangfull men att lägga upp 15 miljoner kr för en spelare som bara gjort några hyfsade inhopp i Allsvenskan är helt galet. Tahirovic är numera utlånad till Zürich där han, enligt uppgift, inte heller tar en plats. Men det kan jag förstå, konkurrensen från den grymt överskattade Andres Vasques lär vara tuff... Eller inte... Halmstad BK skrattar dock hela vägen till banken...

Det ska bli skoj och se hur Rasmus Lindgren klarar sig i nygamla klubben Ajax. För landslagets bästa hoppas jag på succé... Lite surt måste det vara för Ajax som köper tillbaka Lindgren från Groningen för 24 miljoner kr. Men å andra sidan är man nog ännu surare i Groningen över att man bara får 24 miljoner (Ajax hade köpoption på 2½ milj euro) för sin 23-åriga lagkapten som rankas som en av holländska ligans bästa defensiva mittfältare.

Frågan är vem som blir nästa svensk att hamna i transferkarusellen. Lamberth till Grimsby kanske?

För övrigt hoppas jag på att mitt kära West Ham snart presenterar ännu en värvning i Tevez-klass. Ronaldinho, Julio Baptista eller David Villa hade smakat mumma! Man kan ju alltid drömma...


Kommentarer
Postat av: Björn Ebbsson

Tyvärr kan jag nog dementera att Lamberth är på väg till Grimsby. Han har vid flertalet tillfällen uttryckt sin lojalitet för Hjärnarp, klubben dit han nu värvar spelare utan ledningens vetskap.Hjärnarp ja, jag undrar hur det går i år. Lamberth får verkligen dra ett tugnt lass tillsammans med Skog, Ronny, Pitsen och Pålle(?). Hoppas man kan överraska och placera sig på övre halvan.

2008-01-29 @ 15:32:33
Postat av: Lamberth

Tackar för dom fina orden Björn.
Säsongen börjar på lörd, ska bli grymt kul.
Får nu se vad alla mina nyförvärv går för.
Jag hoppas ju på Grismby, då får jag väl möta legendernas legend Teddy Sheringham.

2008-01-29 @ 21:59:26
Postat av: T

Nej. Han är inte värd det!

2008-01-29 @ 22:38:47
URL: http://thomashansen.blogg.se
Postat av: T

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/england/article1731291.ab

Men tror sunderland tycker de...

2008-01-29 @ 23:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0