Handboll ger mig hjärtattack. Men var är Dujshebaev?

Det är få sporter som sliter mig mellan hopp och förtvivlan i så hög grad som handboll... En till synes kassaskåpssäker ledning kan på några minuter förbytas till underläge, ett försvar är vattentätt i ena sekvensen för att i nästa läcka likt ett såll och bollar som under några minuter trillar in i strid ström fastnar under nästa minuter i motståndarblocket...

Dagens EM-match mellan Sverige och Spanien var inget undantag. Sveriges spel gick upp och ner som en berg-o-dalbana, från underläge till överläge om vartannat. Men oj, vilket grymt slut det blev och när Jonas Källman sköt in vinstmålet 27-26 i sista sekunden stod jag upp och skrek rakt ut... 

Men fyra raka straffmissar! Det är ju tvångsrakning på det!

Årets EM i all ära, men mästerskapen har inte lika hög kultstatus längre... Jag menar, vem saknar inte profiler som "Slangen" Wislander, Talant Dujshebaev och Andrej Lavrov? Jag gör iallafall...

Kommentarer
Postat av: L

Hoppas du inte missade debatten på Tv4, Gudrun, Leif och Pelle.

2008-01-23 @ 23:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0