Kreatin, kokain eller bara endorfinkickar. Träning is my drug!

Jag gillar att träna, eller rättare sagt, jag älskar att träna! Det ger sådana sjuka endorfinkickar!

Idag var det helt galet. Trots att jag kört hårt och var ganska slut efter holmgången bland hantlar och skivstänger svävade jag liksom på moln under promenaden tillbaka till Förrådet och ett brett, småfinurligt, leende färgade mitt ansikte. Väl hemma hade jag sådan energi att jag var tvungen att typ dansa av mig. Så iförd bara kallingar och med en sjuuukt bra spellista på stereon hoppade jag runt i min lägenhet, lirade luftgittar och lufttrummor, sjöng med, och betedde mig allmänt galet i ca en halvtimme. Hade ni sett mig hade ni undrar vilket psycho jag egentligen är...

Man kan undra varför det blev så här idag. Kanske är det kreatinet (naturligt, ofarligt kosttillskott) som jag har börjat med som gett en oväntad, men ack så trevlig, bieffekt. Jag har mina aningar då kreatinet till utseendet är väldigt snarlikt kokain... Men vad kan jag om kokain, egentligen? Det närmaste jag varit kokain var när jag och Dujås snortade hockeypulver under en NO-lektion på högstadiet. Det brände till i näsan, vill jag lova...

Hur som helst... Kreatin, kokain eller bara endorfinkickar. Träning is my drug!

Kommentarer
Postat av: Y

Kreatin frisläpps naturligt från musklerna då dem arbetar, det dumpas via njurarna. Och eftersom urin är slagg kan tillskott faktiskt leda till njursvikt. Men jag har ingen vetenskaplig studie som visar det, var bara en läkare som berättade och undrade hur muskelbyggarnas njurar kommer se ut om några år. haha. är jag glädjedödare?

2008-01-21 @ 23:52:24
Postat av: Patrik

Hej du!

Som sagt, det finns inga vetenskapliga studier som visar på att kreatin har några bieffekter. Jag är mycket försiktig med att peta i mig "konstgjorda" substansen och således läste jag noggrant på innan jag köpte kreatin för att försäkra mig att jag utsätter mig för noll risk. Träning är inte så viktigt att jag kan tänka mig att utsätta mig för risker, helt enkelt. Jag aktar mig för att överdosera, lyssnar på min kropps signaler och ser jag minsta tecken på bieffekt lägger jag av. Jag går inte över lik för att skaffa mig söta discomuskler...

För övrigt tror jag att alkoholen jag dricker på helgerna har större negativ inverkan på min kropp än kreatinet... Men det är en annan femma!

MVH Patrik

2008-01-22 @ 10:25:01
URL: http://guldgossen.blogg.se
Postat av: T

Onsdagar är av tradition tacodagar. Vad skulle en tacobuffé vara utan oss fyra liksom? 1215 sa jag och Kamrat S igår. Direkt efter er opponering. Så det blir tacobuffé som segerlunch då?

2008-01-22 @ 13:23:29
URL: http://thomashansen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0