När kommer solen?

Bara några ynka timmar kvar av min vistelse i mitt förtjusande Skåne. Två ovanligt innehållsrika veckor med jul, Danmark, fest, stad i ljus och nyårsfirande har det varit. Men det ska faktiskt bli skönt att åka "hem" igen och bli herre över mitt eget slott. Mammas mat och ompysslande i all ära, men det är när jag själv får styra och ställa i min lägenhet som jag mår bäst...

Nu ligger ett (än så länge) oskuldsfullt och oskrivet år för mina fötter, 2008 lär det visst heta. Mitt tjugofemte levnadsår och året då jag tar examen och antagligen MÅSTE ta tag i saker och ting och bli ett snäpp vuxnare. Men några sådana tunga tankar har jag inte tid att tänka på nu... Och antagligen kommer jag inte tänka några sådana tankar framöver heller, jag är ju trots allt "mannen utan ångest".

Det jag ser fram emot mest just nu är det magiska tillfället då jag tänker för mig själv: "Nä, idag behöver jag nog ingen jacka. Bara solen lyser så". Med andra ord så väntar jag med andakt på våren, ljuset och solen. Med lite tur dyker den upp lagom till min födelsedag 1 april.

Vi ses vänner!

Till sist... Till er skåningar som undrar hur ni ska klara er utan mig i några månader: Kom till Sundsvall då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0