Vad hände med alla smeknamn?

Förr om åren hade nästan varenda manlig idrottare i landet ett helgrymt smeknamn. Vem minns inte klassiker som Magnus "Slangen" Wislander, Bengt "Pinnen" Ramström, Mikael "Roddarn" Andersson eller Stefan "Lill-Lövis" Johansson. Och, såklart våran konung, Karl-Gustaf "Tjabo" Bernadotte.

Men nuförtiden då? Det är ju bara "Chippen" som har ett smeknamn som inte går att koppla till för- eller efternamn, "Ljungan", "Boken", "Pebben", "Zäta", "Foppa" och "Sudden" i all ära, men de hänger ihop med deras vanliga namn.

Trist, tycker jag. Det låter ju så mycket roligare med "Slangen", "Pinnen" eller "Hoa-Hoa"...

Har ni något förslag på vad JAG skulle kunna ha för smeknamn så lämna ett avtryck i kommentatorspåret. Men det ska vara något speciellt, alltså inget med anspelning på mitt namn såsom "Paddy", "Patsy", "Frohmpan" eller "Fromme Frohm", dem har jag hört förut.

Kommentarer
Postat av: Björn Ebbsson

Jag tycker att du ska kallas Patrik "Rävsta" Frohm. Det har precis som du ville inget med dig att göra.

2008-01-28 @ 18:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0