Torsdagstankar

Kaloribomb?
Det blir på något sätt lite komiskt när hela Arlandas utrikesterminal spärras av under flertalet timmar, polisens bombgrupp tillkallas, en bombrobot desarmerar "bomben" och det uppdagas att den så kallade bomen i själva verket är, eh, en burk med O'boy. Ofrivillig humor när den är som bäst... Jag vet att det är lite "ostigt" men jag kan inte låta bli att kalla det för en "kaloribomb".

The Oriflame-man
I kontorslandskapet på Flamman tisslas och tasslas det om att vår VD, Brännström, inte bara är en vass företagsledare, utan även är en superhjälte med superkrafter. Tecknen är tydliga; väl tilltagen kroppshydda, markerad käklinje, pondus och ett sådant där amerikansk leende, ni vet.

Jag är åtminstone säker på att under den välskräddade kostymen bär Brännström en limegrön, tajt kroppstrikå med cape och allt. Frågan är bara vad han har för superkrafter. Bäst jag frågar nästa gång springer på honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0