Riktigt hemskt!

I årets alpina världscup har det varit fler allvarliga och otäcka olyckor än tidigare år. Rätta mig om jag har fel, men har inte förödande krascher à la Maria Holhaus, Aksel Lund Svindal, Scott Macartney mfl har varit lite för frekvent förekommande?

I helgen inträffade tveklöst den mest otäcka när österrikaren Matthias Lanzinger kraschade våldsamt i Kvitfjells Super-G. Bilderna på Lanzingers söndertrasade högerben är något av det äckligaste jag någonsin sett i TV och smärtan som österrikaren tvingades utstå ger mig sannerligen kalla kårar. Kolla in kraschen här.

Idag kom ett ännu dystrare besked: Lanzinger blir tvungen att amputera benet. Fy fan...

Är det kanske dags att se över säkerhetsrutinerna FIS?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0