Ett osannolikt mål. Och jag bara ler

"Hur gick det där till?" frågade jag mig och kände hur ett brett leende spred sig över mina läppar när jag hade bevittnat ett av årets mest högklassiga fotbollsmål.

 Ja, hur f*n gick det egentligen till?! Andreas Granqvist, en kantig mittback i holländska Groningen som vanligtvis bara gör mål på nick efter fasta situationer, glider igenom en hel försvarsmur (nåja) och avslutar med en projektil i borte burgaveln.

Titta själva och begrunda undret i Groningen:



Och avslutningen! I bortre krysset! Upp med "Granen" på topp, Lagerbäck...

Well, i ärlighetens namn så lämnade Utrecht försvarsspel en hel del att önska, men ett osannolikt vackert drömål av en lika osannolik målgörare var det likväl. Och oj, vad glad jag blev av målet. Tänk vad skoj det kan vara med sport ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0