Sambo på måndag

Det tog alltså 25 år, men nu är det klart: På måndag inleder jag samboskap.

Och den lyckliga som ska dela boende med mig blir, eh, Ante...

Men ni kan vara lugna, jag har varken gått över till "andra laget", tappat förståndet eller är i behov av hjälp för att kunna betala hyran. Nä, det är helt enkelt så att den gode Herr Paulsson, som inleder sin konsultkarriär i Stockholm på måndag, flyttar in i egen lägenhet 1 oktober, och tills dess är stort behov av tak över huvudet.

Så vad gör man när han, på bara knän och gråtfyllda ögon, frågar om han får sova på min soffa? Man säger såklart "ja".

Men jag måste medge, det är med viss skräckblandad förtjusning. Två ungkarlar på 27 kvm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0