Janne Boklöv och flyttstädning

Knappt har julmusten sålt slut i butikerna förrän det är dags för nästa stora högtid. Imorgon är det påsk igen!

Men varför firar vi egentligen påsk? Svaren på den frågan tycks alltjämnt vara höjd i dunkel för många av oss sekulariserade svenskar. Hur är det nu, är det till minnet av att Jesus återuppstod, Moses förlorade oskulden eller att Janne Boklöv uppfann V-stilen? Därom tvistar de lärda.

Eller "därom tvistar de icke lärda" ska det kanske stå. För alla vi som inte spenderade vår konfirmationstid med att drömma om mopeder, tandställning och Kicki Danielsson vet ju att vi firar påsken till minne av att Boklöv vann världscupen i backhoppning 1989. Att Jesus skulle ha något med det hela att göra är bara en efterkonstruktion av backhoppningspuritaner som fortfarande inte kan acceptera V-stilen.

Så det så!

Men hur ska då jag ska då jag spendera påskhelgen? Inte drömma om mopeder iallafall. Nej, det blir flyttstädning av min knarkarkvart i Björkhagen för hela slanten så att jag äntligen kan flytta in paradvåningen i Huvudsta.

Eller, förresten, det hade ju varit ganska fräckt att bränna runt lite med en trimmad Yamaha DT... *drömmer*

Kommentarer
Postat av: Chris

Hur ofta flyttar han egentligen? :)

Charmen med sthlm antar jag...

2009-04-09 @ 10:47:02
URL: http://chriskarinsdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0