Flyttad!

Efter en heldag med hyrbilskörning, parkeringsböter (aj!), kånkande på prylar och minutiöst fejande och putsande i gamla lägenheten är jag nu inflyttad och installerad i min nya borg!

Björkhagen (söder om Söder), 2:a, 60 kvm i andrahand. Det är vad jag numera huserar i. Med andra ord, så nära ett mansion man kan komma... Större (och dyrare, såklart), badkar, fler TV-kanaler (men mindre TV) snabbare bredband och golvvärme i badrummet stoltserar lägenheten med. Dock väldigt spartanskt inredd.

Största fördeler är dock att jag nu har ett riktigt kök, med köksbord och allt. Det har jag saknat under de 3½ jag har bott i studentlägenheter. Överhuvudtaget att kunna gå runt mellan flera rum känns nästan som en lyx.

Största nackdelen är tveklöst att mitt kontrakt bara löper över 3 månader. Följaktligen lär jag få börja söka nytt boende direkt. Surt.

Inflyttningsfest? Får se hur det blir med det. Mina grannar lär enligt uppgift ha en medelålder på ca 750 år och kanske inte de som ser med blidaste ögon på att jag bränner av ett galej som det första jag gör i huset. Men, som sagt, vi får se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0