"I was a teenage Steve McQueen"

En måndag kan man behöva lite brittiska gitarrer för att kicka igång veckan, tänkte jag och började febrilt irra runt på Spotify för att tillfredsställa mitt behov av catchy refränger, gitarrmangel och furiöst ös.

Efter en tids sökande utan att hitta det jag sökte trillade jag av en slump in på gruppen The Automatic och denna dänga: "Steve McQueen". Kanske en aning strömlinjeformad MTV-rock men med en refräng som fick mina ben att rycka okontrollerat, fradga att rinna ur munnen och mina ögon att rycka spastiskt.

Jag lovar, hela Flamman kollade chockat på mig när jag helt oväntat flög upp ur kontorsstolen, greppade en penna som mikrofon och vrålade/sjöng "I was a teenage Steve McQueen. My best performance escaping"... Hmm...





När jag ändå är igång... På samma tema och ur samma genre: Pigeon Detectives - "I'm Not Sorry". Det bästa som hänt Leeds sedan Eric Cantonas dagar.



Så ja, nu har jag kickat igång min vecka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0