Jag och "Sudden". En tjänar mer - gissa vem!

Förra veckan hade jag mitt livs första löne- och bonussamtal. Allt gick helt enligt planerna och jag kunde gå därifrån förhållandevis nöjd och konstatera att jag nog gör ett ganska bra jobb och att jag tjänar gaaanska skapligt sett till det arbete jag utför.

Men säg den lycka som varar... Idag läser jag en uträkning i Vancouver Sun om att Mats Sundin cashar in ca 48 000 kr - i minuten! Hmm... Jag borde nog satsat på min hockeykarriär ändå...

Well, nu ljuger siffran lite med tanke på att uträkningen baseras på "Suddens" faktiska speltid (ca 20 min/match) i Vancouver Canucks. Han tjänar alltså inte 48 000 kr/minut dygnet runt... Men visst, likväl kan Sundin skratta hela vägen till banken med tanke på att han drar hem en lön på 80 miljoner kr för den här säsongen.

Inte illa för en lite rinkrostig 37-åring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0