Woody Allens nya - vin-propaganda!

Vad gör man en seg söndag i januari? Jo, man drar på bio. Sagt och gjort, jag och Konsulten kilade till Filmpalatset Sergel och bänkade oss framför Woody Allens senaste film, "Vicky Cristina Barcelona".

Ett bra val, skulle det visa sig och jag kan sträcka mig till att ge filmen så mycket som 3,9 av 5 i betyg. Som vanligt när det gäller Woody Allen så är framförallt dialogen mästerligt. Gå och se, om ni inte redan har gjort det!

Men oj, vilken vin-propaganda det bjöds på! Antalet scener där det inte smuttades på rödvin skulle, lite överdrivet, kunna räknas på en hand. Till och med en cynisk och känslolös snubbe som jag blev blev berusad av vinpimplandet, i den milda grad att jag, direkt när jag kommit hem, sablerade en mustig rioja ("fyrrrrra solarrr", som Bengt Fritjofsson hade sagt) och av bara farten rörde ihop en eldig, spansk gryta.

Nåja, nu ljuger jag lite. Jag hade varken något rödvin hemma eller ingredienser till en spansk gryta, så jag fick nöja mig med att knäcka en öl och röra ihop en pastasås.

Hmm... det får nog bli lite rödvin till helgen som kommer!

Kommentarer
Postat av: Ebbe

Oj oj! Frohm din gamle suput! Inte visste jag att du var ett Woody-fan? Själv har man de flesta av hans alster och dessutom hans autograf på ett foto inramat i tavla. Tyckte också att Vicky, Christina, Barcelona var riktigt bra. Annie Hall antar jag att du sett, annars gör det.

2009-01-11 @ 22:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0