En P-bot går inte att mygla bort

När jag hyrde bil för att flytta senast råkade jag dessvärre dra på mig en sur P-bot. Jag parkerade strax utanför min förra lägenhet, på ett ställe där risken för att få påhälsning av parkeringsvakter var minimal, trodde jag. Tyvärr hade jag fel, för när jag klev ut till bilen, redo att lämna Roslagstullsbacken för gott, lyste en ilsket gul parkeringsbot i vindrutan.

Lite sniken som jag är trodde jag dock att jag skulle kunna smita från boten genom att "glömma" att redovisa den, hyrbilen var ju trots allt skriven på Statoil. 

I dryga tre veckor har jag gått runt och trott att jag faktiskt lyckats, men idag damp tyvärr ett brev ner i mitt brevinkast. Ett brev från Statoil...

500 kronor för P-boten plus 150 kronor i expeditionsavgift måste jag betala. Det blev en dyr hyrbil...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0