Ännu en fest till historieböckerna

Jag lovar, det finns ingen annanstans på jorden jag hellre är när tio berusade grabbar står i en ring och skrålar för fulla halsar till Tommy Körbergs "Stad i ljus". Magiskt och galet...

Ayia Napa Reunion '07 blev en bra fest. Såklart. Synd att det dröjer ett år till nästa Reunion.

Lamberth svarade för årets styrkedemonstration genom att tvinga sig in på Bahnhof trots illamående som hade däckat vem som helst. Men det var inte mycket liv i den långe drasuten under taxiresan in och under den första halvtimmen på "Bahnan"...

Lika galet men långt ifrån lika magiskt är att girighetens högborg Bahnhof tar varje tillfälle till att skinna oss på våra surt förvärvade CSN-pengar. Det finns inte ett annat uteställe i Sverige som har mage att utkräva 10 kronor för ett glas ljummet kranvatten. 10 fucking jävla kronor för ett glas kommunalt vatten som kostar 2 öre litern! Det är så pinsamt att bartenderna borde skämmas, ta mej fan! Men så går det när monopolets krafter får spela fritt... Jag hoppas, för alla Ängelholmares bästa, att det inom en snar framtid blir mer konkurrens i stan.

Till sist... Davids nya högtalare var något av de sjukaste jag sett. Det är sannerligen tur att han bor in the middle of nowhere annars hade grannarna arkebuserat honom pga för hög ljudvolym.

Till sist #2... West Ham vände och vann mot Manchester United igår med 2-1. Go Hammers!

Till sist #3... Småkronorna piskade Kanada med 4-3 i J-VM. Det är stort! Synd att det inte var finalen...

Till sist #4... Nu måste jag skriva C-uppsats. Urk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0