Dan före dopparedan

Jag är som jag är och därför tänker jag alltid på snusk när jag hör ordet "dopparedan". Det låter som ett ord för dagen då man förlorade oskulden. Jag vet, jag är lite skadad...

Men hur som helst, idag är det lille julafton och jag minns hur det var när man var liten. "Lillejul" var den mest onödiga dagen på hela året och man ifrågasatte starkt dess existens, det vara ju bara en dag som försenade den "riktiga" julaftonen. Och jag kommer ihåg att jag blev imponerad av min hockeypolare Martin Nilsson när han sa att han brukade gå och lägga sig tidigt på lilljulafton, för om man sov länge så gick tiden fortare. Alltså så skulle julafton komma snabbare! "Hur smart som helst" tänkte jag och gick och la mig vid niotiden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0