Julafton 2007 är historia

Det blev ingen ponny. Det blev inget badsalt eller nån gammal hockeyplock. Det blev inte ens en slips. Men å andra sidan så fick jag allt jag hade önskat mig. Nästan iallafall. Så jag ger julafton 2007 fyra drejkurser av fem möjliga. "Drejkurser" får mig att tänka på "Ghost" och den magiska drejscenen mellan Patrick Swayze och Whoopi Goldberg... Ett stycke filmhistoria...

Igår var det julafton med familj och släkt. Ikväll är det juldag med pojkarna från balkongen, åtminstone några av dem, och utgång på Bahnhof tillsammans med all annan kreatur från Ängelholm med omnejd. Det lär bli mycket folk, säkerligen för mycket, och kön utanför "Bahnan" kommer slingra sig längre än all prinskorv på Herr Svedins julbord. Dessutom har giriga och monopolistiska Bahnhof mage att utkräva 180 riksdaler för en biljett. 180 kronor! Men vad gör man. Vill man säga hej till alla gamla kids som man inte träffat sedan förra juldagen har man inte mycket att välja på...

Till sist, en liten anekdot. Som ni kanske vet så används samma tangenter på mobiltelefonen när man ska skriva "jul" såväl som "kuk"... För några jular sedan skulle jag följaktligen skicka iväg "God jul" till en kompis, men eftersom jag var i fyllan och villan och hade lite bråttom blev det istället "God kuk"... Inte helt oväntat fick jag ett mycket frågande sms tillbaka... Så kan det gå när inte haspen är på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0