Snickersuppvärmning

Under min sista säsong som hockeymålis skapade jag och min vapendragare Otto Nelson den mytomspunna och smått legendariska "snickersuppvärmningen". Den gick ut på att när träningen började och alla andra i laget hade gemensam uppvärmning på is satt jag och Nelson kvar i i det varma omklädningsrummet, snackade skit och åt ett snickers. När snickerset (?) var uppätet gled vi ut på isen i maklig takt och anslöt laget lagom till genomgången vid taktiktavlan. Om vi mot förmodan skulle vara lite för tidiga så ställde jag mig i målet och Otto sköt några lama skott tills dess coach Mike Case kallade till samling. Konstigt nog hörde jag aldrig några sur ord från varken tränare, lagledare eller medspelare...

Those were the days!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0