Snurrig av tändvätska

Min lägenhet på Förrådet vätter ut mot innergården, rakt ovanför grillen och bänkarna utanför, vilket gör att jag, likt den pensionär jag börjar bli, kan ha järnkoll på vilka kids som har fest och kan pika dem som inte plockar upp sitt skräp efter sig. Väldigt bra. Jag kan även, om de är skräniga (journalistpack?), terrorisera dem med obskyr musik och spotta på dem från mitt fönster. Inte för att jag gör det, men jag kan.

På det hela taget har jag kanske den bästa belägna lägenheten på Förrådet med kvällssol och allt.

Dock finns det en negativ sak... I takt med att solens strålar flödar över staden ska det givetvis grillas vareviga kväll här utanför vilket innebär att min lägenhet fylls av härlig tändvätskedoft varje kväll. Inte speciellt trevligt. Visserligen en billig fylla eftersom den flygfotogenliknande dimman gör mig lite lätt snurrig.

Stäng fönstret, kanske ni säger, men det kan jag inte. Det blir så förbenat varmt då... Så jag får helt enkelt leva med känslan av att min lägenhet snart kan självantända och doften av bensinmack. Men vad gör det när solen skiner. 


Kommentarer
Postat av: bysse

Hola P, du har en välkyld flaska champange som trånar efter dig här, hehe.

Hare fint =)

2008-05-02 @ 21:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0