Det vackraste brölet

Jag satt hemma i soffan och kollade på hockey. Surade över att jag missade årets fest: Reunion -09 med Grabbarna från Balkongen. Men så, bara några minuter innan midnatt ringde det på min mobil. Ivrigt greppade jag luren och konstaterade snabbt att det var ett samtal från Konsulten.Jag svarade och ur mobilen strömmade ljuvlig sång från ett gäng mycket alkoholstinna pojkar. "Stad i ljus" var sången.

För ett otränat öra skulle kakafonin bara låta som ett enda stort brölande från överförfriskade gentlemen. Men jag, jag hörde, jag visste att det var det obligatoriska temat till alla våra fester, "Stad i ljus", som ljöd ut i den skånska natten. Ett självskrivet inslag som vittnar om att förfesten har nått sitt crescendo, sin höjdpunkt, och att Grabbarna från balkongen är på väg ut på äventyr.

Som sagt, det var bittert att jag missade årets Reunion, men brölandet i mobilen blev ett fint plåster på såret.

Och snart är jag hemma i Skåne och då är jag med och sjunger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0