Lammkött?

Så var det lördag igen och där satt jag och deppade över att Rögle torskat mot Timrå och att utsikterna för kvällen var ganska sparsmakade. Men så plötsligt ringde Rockin' Ron och frågade: "sugen på öl?"...

Sugen på öl en lördag? Det är en retorisk fråga.

Så... Raskt bar det iväg mot Big Ben, ett rockklubbsliknande fyrtioplus-tillhåll på Söder. Av alla ställen... Med skräckblandad förtjusning konstaterade jag och Rockin' Ron att vi med råge var de yngsta på stället...

Well, anledningen till att vi hamnade där var att Rockin' Rons polare, Fredde, hade "ett säkert ragg" på Big Ben och att han (Fredde alltså) kände vakten och kunde fixa in oss bakvägen, vilket alltid är ett stort plus. Fredde avvek dock ganska snabbt med sitt ragg och plötsligt var det bara jag och Ron kvar. Två unga herrar bland alla lite lagom överförfriskade 40-plusare.

Hursomhelst, ett liveband spelade dugliga metalcovers (vass gitarrist!), ölen var god och det kan vara kul att vara lammkött emellanåt.... Så vi blev kvar till stängningsdags!

Om vi hade skoj? Givetvis, omväxling förnöjer.

Men tro inget annat, varken jag eller Rockin' Ron drog med oss nåt hem. Det kändes liksom aldrig aktuellt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

"ett säkert ragg"...

Och jag som inte ens skulle ut den kvällen!

Well, well...

2008-12-17 @ 19:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0