När kommer sommaren?

Sommor-och-sol-abstinensen stiger i mig. Inte minst tack vare mina kollegeor Jeppe och Angela som idag gjorde första arbetsdagen efter en heeel månad i Thailand. För att uttrycka mig milt, de två hade gjort sig perfekt längst bak i ett luciatåg, med solbrännor värdiga två pepparkaksgubbar.

En hel månad i sol och värme! Man kan bli avundsjuk över mindre.

Och idag satte sig ännu en Oriflejmare, Elin, kurs mot sydligare breddgrader. Dryga tre veckor i Australien står på programmet för henne. Jag försökte fixa med mig som handbagage. Utan resultat... Damn!

Men jag då? Jo, jag åker till Sundsvall... Såklart... Minusgrader, noll sol och en härlig doft av pappersmassa... Det blir till att inhandla flertalet "Feel good hit of the summer"-drinkar på Kåren för att kompensera bristen på sommar här i kalla Norden.

Med ett litet drinkparasoll på drinkarna så kanske - KANSKE - lite av min sommar-och-sol-abstinens försvinner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0