Vad hände med önskelistan?

När man var en oskysst liten spoling back in the days var det världens enklaste att författa en kilometerlång önskelista till jul. Det var cyklar, nya skridskor, TV-spel, fleecetröjor (what?), LEGO, snö, filmer, Playmobil, hockeybilder och Fan och hans moster mm mm, allt mellan himmel och jord. Miljontals helt oumbärliga saker som jag dreglade efter. Redan någon gång strax efter midsommar började jag fila på de första önskningarna och slutade inte förrän de första klapparna var öppnade.

Men nu är det andra tider, jag är inte länge en okysst spoling och önskelistan är nästan obefintlig. I takt med åldern har önskelistorna tunnats ut, helt enkelt. Hur kunde det bli så? I princip det enda som står på listan 2008 är ju en plånbok och en bok!

Plånbok och bok?! Jag som inte ens läser böcker... Pinsamt!

Jag vill inte säga att det var bättre förr, men det var åtminstone enklare att författa en önskelista värd namnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0