"Jag kommer"

Det ligger i luften, det känns som en känsla av eufori som smyger sig på, samtidigt som oket som kallas arbetsvecka är på väg att lätta. En blandning av förväntan och storslagna planer om allt och alla, ingen och ingenting, cirkulerar. Det är helgen som är på väg.

Och vilken helg sen! Vid fyratiden idag kom ett SMS från Herr Svedin som löd "Jag kommer". Visst, det är en mening som går att tolka på många olika sätt men i detta fallet var det en en konfirmation på att den nyblivna copywriter- och projektledarassistenten kommer till Stockholm imorgon. Med andra ord blir det en Boys Weekend Out med svärmorsdrömmarna Frohm och Svedin. Inte en dag för sent.

Jag har egentligen inte en susning vad vi ska pyssla med här i stan, men säkerligen kommer betydande tid dedikeras till att dricka sprit, springa runt på gator och torg yra som höns och tävla i vem som har det bästa jobbet. Precis som en helg ska vara.

Jonas som defensiv jordfräs på mittfältet och jag som ivrig, men tafatt anfallare som förhoppningsvis är på väg in i ett målstim. Den som lever får se. Tveklöst kommer det bli en bra helg.

Helgens låt: Eldkvarn - Pojkar, pojkar, pojkar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0