Kändisspotting med Patrik, del 3

Vem: Orvar Säfström

Var: Mäster Samuelsgatan

Kommentar: Vad gör han nu för tiden, mannen med Sverigen mest imponerande sideburns? Kollar på film, I guess. Men det är sannerligen mäktiga polisonger han stoltserar med. Det går ju nästan att dölja en hel symfoniorkester där i.


Vem: Maria Akraka (med hund)

Var: Ingemarsgatan

Kommentar: Okej, det är väl nästan 10 år sedan hon var Sverige-etta på 800 meter, men en kändis är hon alltjämnt. Är hon fortfarande gift med trestegs-Tord?


Vem: Jane Björck-Jensen

Var: Buss 53

Kommentar: En av TV-sportens mest långlivade åkte samma buss som jag åker varje morgon, linje 53. Hon hade resväska, men var hon skulle har jag ingen aning om. Sannerligen längre än till Finnberget (slutstation) med tanke på resväskan.


Vem: Emma Sjöberg (Wiklund?)

Var: Drottninggatan

Kommentar: Det kom en kvinna mot mig på Drottninggatan. Regnet föll ned och hon döljde sig bakom ett svart paraply. Men så, när våra vägar korsades, tittade hon fram bakom paraplyet, våra blickar möttes och jag såg att det var hon, Emma Sjöberg. Fräsch! Kan Hans Wiklund kan väl jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0