Konsten att ta vara på ett wild card

Efter en trevande inledning (Herr Svedin somnade i soffan vid 21-tiden under fredagen) på den så omsusade Boys Weekend Out-helgen tog det fart rejält framåt lördagkvällen. Eller snarare tog det fart rejält för Jonas.

My bjöd på 25-årsgalej i Hammarby Sjöstad för en hel drös orifläjmare och eftersom Herr Svedin var under mina vingar under helgen fick han ett wild card till festen förutsatt att han inte skulle äta upp alla chipsen.

Herr Svedin åt inte upp alla chipsen. Men han drack upp allt annat som stod i hans väg. Bål, groggar, öl, vin, ouzo, kaffesump, diskvatten med mera, vilket gjorde att den gode matforsaren cashade in en minst sagt ansenlig berusningsnivå. Jag lovar, jag har aldrig sett den mannen så glad i hatten och kanske var det, som Jonas påstår, någon som la något i hans drink...

Men han var inte ensam, flertalet av festdeltagarna, däribland jag, passade på att festa på rejält trots att det var sista helgen innan löning.

Men mest på örat blev nog faktiskt Herr Svedin, och det ska nog festen vara glad över. Jonas lyckades bland annat med att spilla ut grogg på vit matta vilket blev en gigantisk "isbrytare" som höjde feststämningen ett antal snäpp.

Jag då? Jo, jag lyckades hålla berusningen någorlunda i schack tack vare att jag undvek att dricka av ouzon som den ondsinta Kreta-resenären My bjöd på. Jag har tillbringat en vecka på Kos och vet vad den grekiska nationaldrycken kan göra. Brr... Men tur var väl det, då jag hade som uppgift att vara lots åt Herr Svedin under helgen.

På det hela taget blev det en nice helg!

Kommentarer
Postat av: T

The look. Hoppas på bildbevis

2008-08-26 @ 18:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0