Tre veckor, en summering

Men vad har då hänt under de tre veckor jag hållit mig borta från bloggen. Det här:

- Kommit sist i Mega Battle Of Bjäre 2008. Precis som förra året. Jag fick till och med stryk av Tisen (enda tjejen i det nio man starka strartfältet) i blåbärsmatchen... För er som inte vet kan jag säga att Bjäre Mega Battle är min och mina polares årligen återkommande (andra året) Starcraft-turnering. Precis som förra året ägde spektaklet rum i Paulssons grisstall och återigen tog jag mig friheten att skriva den officiella låten till battlet. Robert Wells skrev jingeln till OS, jag skrev The Battle Hymn... Han lär få mer royalties, men jag får fler brudar. Fair deal.

- Min framtid har blivit säkrad. Jag har nämligen fått förlängd anställning på "Flamman", närmare bestämt fast anställning. Med andra ord kommer jag bli kvar i den kungliga huvudstaden ett tag till. Schysst jobb på superbra arbetsplats och finfin ingångslön. Känns det bra? Självklart. Min räkmacka bär mig fortfarande...

- Min framtid har blivit säkrad #2. Jag har även fått förlängt lägenhetskontrakt. Güt!

- Två gånger på en vecka fått komplimanger för min frisyr. Tacksamt, med tanke på att jag inte har någon frisyr. Eller, ja, jag har iallafall mer frisyr än Robert Wells. Ena gången kom komplimangen från en lagom överförfriskad snubbe på Trägårn som även gav min en puss på halsen. Jag blev lite ställd, minst sagt.

- Upptäckt att SVT livestreamar allt från OS. Farligt när man är på jobbet. Men säg inget till VD-Magnus.

- Slagit fast att Jelena Isinbajeva borde tagit minst 30 OS-guld. Om hon varit simmare. Med andra ord är hon OS största stjärna tillsammans med Usain Bolt... Hästansikte-Phelps får ursäkta.

- Konstaterat att det börjar arta sig för Grabbarna från balkongen. Vi som slavat i högskolebänken under de senaste åren har fått våra första fasta jobb. Mäklar-Becker ska kränga hus i Ängelholm, Björn ska konsulta i Götet och Ante ska göra mig sällskap här i Stockholm, även han som konsult. Vi säger grattis till oss själva och klappar oss själva på axeln.

- Grabbarna från balkongen har även fått sin första Pappa. Nåja, det dröjer något halvår, men snart kommer en Sjöström Junior se dagens ljus. Stort! När jag ska yngla av mig? Nja...

Hmm, har det hänt något mer under de senaste veckorna? Nä, tror inte det. Jo, Herr Svedin har börjat hora i reklambranschen, icke att förglömma.

Vi hörs framöver!

Kommentarer
Postat av: T-Man

Jag vet. Jobbar på det och hoppas att jag hinner. Grattis till den fasta tjänsten, välförtjänt. Och har du vägarna förbi S-vall 30/8 hålls de avskedsfest/födelsedagsfest (för B). :)

2008-08-20 @ 09:48:32
URL: http://thomashansen.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej!



Googlade Ingångslön + Oriflame och hamnade här på din blogg! Jag är nyfiken på "Flamman" och har några frågor:

1. Vad ligger en typisk ingånglön på (har business/retail examen)

2. Är deras Summer Internship att rekommendera?

3. Har de gott kaffe i automaterna? (En dealbreaker som du kanske förstår..)



Skicka gärna ett mail om du känner dig manad!

/Linda

2009-02-15 @ 21:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0