Förhållandet är över. Efter fem år

I över fem år var vi ett par. Ett sällsamt par som i vått och torrt höll ihop, med största tillit till varandra. Det kändes rätt från första gången, du var snygg, enkel, ja nästan helt perfekt. Du var felfri nästan rakt igenom och under de fem åren som gått har jag inte behövt lämna ifrån mig dig eller tveka över dina egenskaper. Jag har vetat vad jag fått och aldrig behövt vara rädd för att vårt förhållande skulle riskera att brytas.

Men du vet hur det blir för oss unga män i kvartssekelåldern. Vi börjar leta efter något nytt och fräscht. Nån yngre, snyggare, hetare och med fler kvaliteer, helt enkelt. Jag har länge tvekat över att överge dig, du har ju varit så perfekt i över fem år. Men nu kände jag att det dags för en förändring, att det är nya vindar som blåser i mitt liv.

Att hitta en ny har inte varit lätt, vill jag lova. Som du vet är mina krav höga, nästan astronomiska. Jag letar ju efter någon perfekt, en vacker, smal, glittrande sak i behändigt format. Länge trodde jag att jag skulle inte skulle finna det jag sökte efter och att det skulle bli vi för evigt. Det hade faktiskt varit helt okej för mig, du har en plats i mitt hjärta.

Men för en vecka sedan fann jag dock en ny förälskelse. En snygg, ung och lite exotisk läckerbit, precis så jag vill ha det. Det är vi nu, jag är verkligen förälskad.

Men kom igåg, jag kommer sakna dig min Panasonic GD67. Mitt bästa förhållande, min bästa mobil. Må du vila i frid.








R.I.P.
2003-2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0