En konungs återkomst

Jag vet att ni har trånat, längtat och undrat. Trånat efter min kropp, längtat efter att höra min vackert klingande skånska och undrat när jag ska komma tillbaka till Sundsvall.

Nu behöver ni inte vänta längre, ty ikväll gör jag ett sällsynt comeback i Norrlands huvudstad. Så blås i trumpeter, vifta med flaggor och rulla ut röda mattan, jag vet att ni inte vill missa min återkomst.

Tillsammans med mina lojala vapendragare Herr Svedin, T-man och Rocking Ron ska jag ikväll skrämma tanter på stan, springa efter töser och belägra dansgolv som en iller i ett hönshus. Pizza och solbadande på Förrådets innergård till en början, sedan galej hos Herr Svedin och sedan, när hela kvällen är vår, svävar vi vidare mot stadens begivenheter.

Ja, nu ska jag jag ju också flyttstäda min lägenhet, men det ser jag som ganska oviktigt. Det är kvällen som gäller!

Vi ses i hönshuset!

Kvällens låt: Vangelis - Conquest of Paradise

(Dock måste jag erkänna att jag grämer mig över att jag missar Iron Maiden på Ullevi tillsammans med en handfull av grabbarna från balkongen. Jag hade ju biljetten i min hand.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0