Knockout på en 10-åring

Till följd av busstrejken är jag numera tvungen att tillämpa T-banan för att ta mig till och från jobbet och trängas med allt och alla på perronger och stationer. Jag kan erkänna att jag inte riktigt har lärt mig hur man ska bete sig på bästa sätt nere i T-banan, vilket fick till föjd att jag idag knockade en 10-årig kille.

Ja, det var inte avsiktligt, det vill jag lova. Halvspringande råkade jag bara korsa 10-åringens väg in i T-banevagnen vilket gjorde att hans huvud dunkade rakt in i min vänsteraxel. Han såg lite groggy ut och jag fick sura blickar av hans mamma, men jag försökte gottgöra det hela med att dra på min hundögonsblick (inte ens Pier-Luigi Collina skulle blåsa frispark om han såg den), sträcka ut en hand och säga förlåt. Jag tror till och med att jag yttrade det lite mer internationella "sorry" för att maximera min ursäkts genomslagskraft.

Men hej, jag skyller allt på att gubbarna på Kommunal och Bussarbetsgivarna inte lyckats kompromissa fram ett slut på busstrejken. Hade det inte varit för strejken hade jag ju inte behövt åka T-bana och således inte riskera att knocka kids på stationerna.


Kommentarer
Postat av: T-Man

Du verkar trivas som fisken i vattnet brorsan:-) I augusti kan de bli storbesök modell STÖRRE! Det tisslas och tasslas om besök både från norr och söder på samma gång i den kungliga huvudstaden....

2008-07-10 @ 21:57:57
URL: http://thomashansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0