Busstrejk...

...och jag har ingen cykel och dryga 1 km till T-banan. Jag är så satans trött på att gå kors och tvärs i stan och inte lär det bli bättre nu. Jaja, det blir väl att köra en uppfriskande powerwalk på morgonkvisten...

Inte nog med att världens suraste busschaffis vägrade släppa på mig på hans jävla buss i morse (jag var 10 sek sen och bussen stod stilla vid övergångsställe), nu ska den idioten ha löneförhöjning också!

Med all respekt för alla hederliga busschaffisar som är väl värda löneförhöjning, men varför ska Kommunals satans stridsåtgärd påverka mig? Vad har jag gjort dem? Finns det inte nåt liten salladsbar de kan blockera istället? Eller varför inte ställa sig vid Stureplan och tvångsraka alla stekare med kotlettfrisyr som förfular och fördummar stan.

*KÖNSORD*!

(Jag är egentligen ganska snäll, men när jag får gå låångt, blir jag livsfarlig)


Kommentarer
Postat av: Emelie

fast jag har svårt att tro att bussisarna i sthlm är surare än dom är i sundsvall. dom står ju liksom still på hållplatsen och vägrar släppa på folk.

2008-06-30 @ 22:42:52
URL: http://emeliestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0