Med smak av honung och råsocker

I onsdags, runt 18-tiden, befann jag mig i en stor bastu tillsammans med bland annat ett gäng klasskamrater, en modell (fresh!) och någon 50-plus gubbe som inte var jätteduktig på att skyla sina juveler (not so fresh!). Det var varmt (såklart), det luktade eucalyptus, alla var iförda endast handduk och vi fick varsinn en klick honung med råsocker att peela oss med.

Låter det skumt? Det var det faktiskt inte.

Så här låg det till. I onsdags och torsdags åkte jag och min klass på studieresa till Örnsköldsvik för att besöka ett tryckeri, lära oss mer om tryckteknik (flexografi suger?) och trycka musmattor och pussel. Ö-vik är inte världens roligaste (feta Tranås-vibbar) men staden har något som många andra städer inte har: Ett äventyrsbad med relax-avdelning... Ett givet besök!

Sagt och gjort så styrde vi våra bad- och relax sugna fötter mot vattenhålet. Det visade sig att det kostade 130 kr för att få tillträde till relax-avdelningen men eftersom vi alla var i starkt behov av bubbla och bada bastu kastade vi lätt fram våra CSN-pengar.

Det skulle visa sig vara välinvesterade pengar.

Förutom en bubbelpool med modeller (hehe, nja en iallafall), en handfull olika saunas och en "upplevelse-dusch" så bjöds det även på olika spa-aktiviteter varje hel- halvtimme i bastun. Klockan 18 stod just peeling med honung på schemat. Så där satt jag, tillsammans med drygt ett 20-tal andra, och peelade (alla peelade sig sjävla) med honung och råsocker... I tell you, det var riktigt nice! Om du är brud och önskar lite "Guldgosse-treatment" så är honung i bastu ett hett alternativ...

På det hela var Öviks-trippen en skoj begivenhet. Vi spädde på klass-gemenskapen ganska mycket, levde lite lägerskola-liv och lärde oss att om man ska gå ut på onsdagar i stan så är O'learys inget hett alternativ (om man inte vill ragga på +40, förstås).

Nu ska jag preppa och peppa inför Melody Club på Stadt!

Vi ses på Palace Station!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0