EM-truppen

Idag presenterar Lasse Lagerbäck och Roland Andersson EM-truppen. Eftersom jag kan se in i framtiden kan jag redan nu presentera Lars-Rolands trupp:

Målvakter
Andreas Isaksson
Rami Shaaban
Johan Wiland


Backar
Olof Mellberg
Petter Hansson
Daniel Majstorovic
Mikael Nilsson
Fredrik Stoor
Andreas Granqvist
Teddy Lucic


Mittfältare
Fredrik Ljungberg
Anders Svensson
Kim Källström
Tobias Linderoth
Sebastian Larsson
Christian Wilhelmsson
Niclas Alexandersson
Daniel Andersson


Anfallare
Zlatan Ibrahimovic
Johan Elmander
Marcus Allbäck
Markus Rosenberg (eller Rosengren, som Glenn Strömberg brukar säga)
Marcus Berg


En förväntad trupp? Japp. Möjligen med undantag för Andreas Granqvist. Mikael Dorsin, Peter Larsson, Max von Schlebrügge eller Behrang Safari kan ersätta.

På mittfältet hade jag gärna sett Rasmus Lindgren, men jag har svårt att se vem han skulle peta. Möjligen Daniel Andersson. Lindgren, Kennedy Bakircioglü och Samuel Holmén finns iallafall med i diskussionen.

Anfallarna känns ganska givna förutsatt att Henrik Larssons nej står fast. Skräller "Henke" ryker Marcus Berg dessvärre ur truppen. Rade Prica lurar lite i vassen, men med tanke hans usla landslagsturné i vintras känns hans plats i truppen som ytterst tveksam.

Klockan 17.30 idag får vi facit!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Njaa.. Jag tror på någon annan back än de du valt. Det är för många mittbackar där.

2008-05-13 @ 15:53:08
URL: http://jonassvedin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0