Jonas - ett skämt? del 2

Jag börjar få en känsla av att Herr Svedin är rädd att förlora vårt vad. Som jag tidigare har nämnt undvek han invägningen i lördags genom att fejka en resa till Avesta, och han verkar inte kännas vid de spelregler vi drog upp under vadets uppkomst.

Igår gav jag även herrn ett förslag om att förlänga vadet ännu en månad, till 3 juni, och istället ha futtiga minus 6,5 kilo som viktmål. Invägningen 3 juni skulle live-streamas på våra bloggar och vi skulle utnyttja våra kontakter på Mittnytt så att vadet skulle få det mediala utrymmet det förtjänar. Jonas avböjde dock mitt förslag med motiveringen att han nu skulle börja äta igen så att han, lagom till jul, skulle kunna tjänstgöra som julgris, marinerad i BBQ-sås och med äpple i munnen, på det Svedinska julbordet.

Vän av ordning frågar sig nu givetvis vad som är poängen med hela viktnedgångsprojektetet om han nu ska lägga på sig kilo igen. Herr Svedin är en lustig herre.

Vad det gäller de bilder som står att finna på Herr Svedins blogg vill jag kraftigt poängtera att de är tagna vid två helt olika tillfällen och har ingen samband med varandra eller bildtexterna. Sannolikheten att Herr Svedin skulle kunna nocka mig är lika med noll, framförallt nu när han har ådragits sig ålderskrämpor i ryggen och endast kan förflytta sig med hjälp av permobil och en fläskkotlett framför ögonen.

Kommentarer
Postat av: bysse

Hallå, jag fixar det =)

Medtar en flaska bubbel & en 33cl`s Tuborg

Syns imöra

2008-05-08 @ 21:38:01
URL: http://www.tsomartobias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0