Konsten att hålla en blogg levande

Jag trodde det skulle vara lätt, en axelryckning som bara skulle ta ett fåtal minuter varje dag. Några djupa funderingar där, några underfundiga iaktagelser här och swish! så skulle man ha gott om bloggmaterial.

Riktigt så enkelt är det inte om man har ambtionen att ha en blogg som underhåller, berikar och engagerar och inte bara redogör för ens liv. Framförallt inte om man lever ett inrutat liv bestående av skola, skola och ännu mer skola.

Men ska jag lägga ner? Nä, knappast! Jag har ju som mål att innan sommaren nå upp till 100 unika besökare dagligen. Kommer jag att lyckas? Nä, inte en chans...

Den som lever får se!

Förresten, idag skulle Herr Svedin möta vågen öga mot öga och klargöra om han lyckats uppnå sitt viktminskningsmål. I morse skulle invägningen ha skett men vad händer? Jo, Herr Svedin bokar in en Avesta-resa med Thin Lizzy och kommer inte tillbaka förrän ikväll. Så invägningen får helt enkelt ske på ett senare datum. Svagt!

På tal om kväll och Herr Svedin... Som brukligt blir det fest ikväll. Jag och Avestaresenären blandar och ger från våra barskåp och om allt faller ut väl trillar vi in på ett uteställe nära dig, lagom runda under tofflorna.

Vi ses i den djupa delen av bassängen!

Kvällens låt: Alcazar - We Keep On Rockin'.

Ja, jag vet att det inte är speciellt creddigt eller indie att gilla en Alcazar-låt. Men vad gör det när "We Keep On Rockin'" är kvalitetspop långt ut i fingerspetsarna. Pop som går in i mina öron, ner till mitt hjärta, vidare till benen och tvingar mig till att dansa. Precis som det ska vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0