Sundsvall 05-08 - en summering

Det börjar närma sig slutet på min vistelse här i Sundsvall. I 2½ har jag bott här och upplevt mycket mer än vad jag vågade hoppas på. Nästan uteslutande har det varit mycket positiva upplevelser och det känns minst sagt vemodigt att snart vinka hejdå till allt och alla. Lägenheten, vännerna, skolan, ja allt helt enkelt.

Som vid alla vemodiga slut kan det vara på sin plats att summera och tänka över allt galet jag varit med om. Om jag har tid framöver har jag som ambition att redogöra för er om stora och små saker som har hänt under min tid här i Sunkan. Inledningsvis bjuder jag på "Galnaste festkvällen". Håll till godo!


Galnaste festkvällen
Det var i november förra året, tror jag iallafall. Snöslasket låg som ett decimetertjock sorbétäcke över staden och desperat hoppade man mellan torra fläckar för att inte bli genomsur. Det gick givetvis ganska dåligt med den biten, men en riktigt bra kväll blev det likväl.

Jag tänker inte vara speciellt ingående om vad som hände den kvällen, det hade blivit lite too much information om jag skulle gå in på detaljer. (Sorry Björn, men vi får ta detaljerna i något annat forum). Men hursomhelst, en galen kväll blev det. Jag sprang runt mellan flertalet förfester här på Förrådet, den ena roligare än den andra. Och sedan rullade det bara på. På Kåren, på Stadt osv...

Äh, förresten, om jag inte går in på detaljer kommer den här historien ganska innehållslös. Låt oss säga så här: Jag var sjuk i huvet, brudarna var sjuka i huvet, man vadade genom snösorbé och kvällen var rakt igenom helt galen. När jag väl föll ihop i min säng (ensam, såå galet blev det inte) kunde jag inte annat än att skaka på huvudet och konstatera att det hade varit en av de sjukaste kvällarna någonsin.

Damn, det här inlägget blev inte så bra som jag hade tänkt. Detaljer är uppenbarligen viktigare än vad man tror.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag tror inte att skorna torkat än.

2008-05-20 @ 17:46:09
URL: http://jonassvedin.blogg.se
Postat av: Chris

mohahaha. jag gick ju med dig hem den kvällen! och du följde mig till min dörr! Där min blogg kompanjon micke låg utslagen. hahahahahahahahaah
GALET

2008-05-20 @ 23:04:59
Postat av: felicia

kan ha varit den kvällen då jag ramlade ner för brandtrappan på 14, jag och aw krälade i slasket efter en misslyckad ridtur, jag hittade min bh i ett fönster på kåren och senare lyckades tappa min klänning på dansgolvet. it sure sounds like it.

2008-05-21 @ 19:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0