Helg! Då ska det f*n bli Golden Hits!

Klockan slog 17 och i stort sett hela Flamman brast ut i ett unisont "Det är helg!". Nja, det gjorde vi inte, men åtminstone jag kände så i mitt helgtörstande festhjärta.

Men vad står då på schemat denna weekend v 46? Jo, den rosaskimrande drömvärlden (?) på Golden Hits ska äntligen få besök av mig. Jag siktar iallafall på det. Klicka på länken och läs rescensionerna. Stor humor utlovas...

Golden hits, säger ni, är inte det ett white thrash-ställe där överförfriskade lantisar hänger, och trängs som packade sillar på dansgolven? Jo, givetvis, men jag är uppfödd med Bahnhof, fester i metropoler som Strövelstorp och att beblanda mig med norrlänningar på Kåren i Sunkan. Följaktligen kommer jag känna mig ganska hemma på GH.

Farhågor finns dock för den så omtalade kön. En kö som varje lördag med råga sträcker sig längre än kön utanför "Bahnan" en knökafull luciaafton. Gaah! Troligen får man ställa in kompassen mot Kungsgatan redan nån gång 22-23... Eller hur gör man för att så smidigt och snabbt som möjligt? Tips för hur man undviker att behöva stå en evighet i kön mottages gärna. Tveksamt om mitt passerkort till Flamman räcker.

Siktar iallafall på en hejdundrande förfest med Konsulten och kanske Herr Svedin (flytt-kungen) och Lisette. Kanske dyker andra mer eller mindre okända ansikten upp och skålar och skrålar så att hela studentbaracken lyfter, svävar iväg och aldrig landar.

Vi ses på den varma björnskinnsfällen!

Helgens låt: Pascal - Förbi Fabriken

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag hör att det är vilt party på g där nere, men eftersom du bott här i några år ska väl inte det vara några problem som sagt!

2008-11-15 @ 00:57:27
URL: http://alexsportal.blogg.se/
Postat av: Konsulten

haha... ja jäklar vilka recensioner. "tur att man bor på landet och inte i fjollträsk"... "träffade min dotters kompisar där" det här kan bli bra

2008-11-15 @ 11:03:38
Postat av: Chris

Golden hits är kungligt. mkt kungligt. :)

2008-11-16 @ 19:49:13
Postat av: Kristina

Tjena killen! Hm.. kanske inte det bästa sättet att ta kontakt med dig men hittade inte din mail,och har ditt nummer på en obruklig mobil så då fick det bli så här,.. Hoppas du läser iallafall.

De va i alla fall himla kul att se dig när nu ärade staden med ett besök. Nu är det så att jag tycker att du ska göra det igen. Lördagen den 6 december så har vi=Committ julfest igen och i år blir det nog mer än bara förfest. Tycker i alla fall det skulle var kul om du kom med:), kanske kan du dra med dig några av dina gammla klasskompisar? För... en gång Committare alltid Comittare! Haha /Kram

För mer info kolla här:

http://www.facebook.com/p.php?i=669260630&k=5VFT4VS4VXVM5D1HWC42YU

2008-11-26 @ 14:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0