På eriksgata till Sundsvall

Eftersom den så emotsedda statyn i stadshusparken chockerande nog inte blivit av får jag helt enkelt ta och bege mig till Sunkan i egen hög person, så att det goda norrlandspacket inte glömmer bort mig.

Även om jag hoppas att det inte är någon större risk att de gör det.

Det blir alltså ett ganska hastigt och lustigt inplanerat besök i Sundsvall och hos Herr Svedin i helgen. Inte en dag för sent, måste jag faktiskt villigt erkänna. En känsla av saknad (som jag aldrig trodde skulle inträffa) har uppenbarat sig och det är med ganska stor glädje jag ska återse den blåsiga Storgatan, avnjuta en flottig kebabtallrik på Pizza City och springa efter töserna på Kåren. Det ska bli en ynnest att träffa er alla, ni som jag känner sedan tidigare och er som jag aldrig sett tidigare.

Herr Svedin har till min ära renoverat i sin nya lägenhet för min skull. Det ger guldstjärnor i boken...

Så ni förvildade sundsvallsbor, möt upp mig på stationen 15.54 och gör mig sällskap på en ca 2½ dygn lång eriksgata innehållande fest, nostalgiska tillbakablickar och drömlika framtidsvisioner. Den här helgen är hela staden vår.

Det finns en sak som jag dock INTE ser fram emot: Den norrländska helvetesvintern. Brr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0