Brr...

Jag är inte den som ger upp utan strid, men nu är det hög tid att kapitulera. Sommarens sköna dagar är helt enkelt över och istället är det hösten som har tagit vårt arma land i ett järngrepp.

Stockholm är inget undantag, dessvärre. Faktum är att det känns som att en fuktig och kall yllevante slår emot en när man går ut och den, i det närmaste, frätande höstkylan letar sig igenom allt i klädväg.

Den glada och somriga huvudstaden har sakta men säkert förvandlats till ett höstmulet och grått Krakow anno 1974. Inte för att jag har mycket erfarenhet från Polen under sjuttiotalet, men det känns som att Krakow -74 är mer fiskbullar i skolmatsalen än trerätters på Nobelfesten, om ni förstår vad jag menar.

Brr och blä är väl det bästa man kan säga om den rådande väderleken.

Kommentarer
Postat av: Anders P

Du kan få lite svett av mig. Jag är skittrött på att behöva steka runt i flipflops och tshirt i 35graders hetta.



Jag vill ha ett par snygga skor och en skjorta! Så sluta lipa! Jag har det sämre!

2008-09-12 @ 19:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0