Köket måste återerövras!

Jag måste sannerligen ta mig i kragen och ta min kökskonst från dagens anskrämliga nivå till, ja, en mindre anskrämlig nivå. När man gång på gång öppnar sin matlåda och känner avsmak, då vet man att det är dags att åtminstone försöka anstränga sig.

Frågan är bara hur jag ska möta problemet. Om jag ska gå till baka till grunderna och sleva ihop barkbröd och sandkakor, eller om det är dags att sikta lite högre och kolla på recept som innehåller mer än fyra ingredienser. Antagligen är den senare lösningen den enda möjliga, för lägre kan jag nästan inte sjunka.

Dock... Tyvärr är köksgerådet i min andrahandslägenhet ett skämt. Sladdriga knivar som var vassa någon gång runt maj -87, en spis som var modern för ett kvarts sekel tillbaka och inte en enda stekspade. Inte precis så att man bli överlycklig när man stegar in i köket, fast besluten om skapa stor kokkonst.

Men jag har iallafall köpt mig ett decilitersmått. Det är ett steg i rätt riktning.

Nästa steg: Att göra lasagne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0