"Att flytta borde gå lätt"...

...trodde jag. Jag bor ju i möblerad lägenhet och har bara lite kläder att packa ner... 

Men var f*n har alla prylar kommit från? Har min lägenhet infiltrerats av ondskefulla vättar som i smyg har planterat stöldgods i alla skrymslen och vrår?

När jag flyttade in hade jag 4-5 väskor och kunde med lite ansträngning ta med allt på tåget från Sunkan till Stockholm. Men nu, 6 månader senare, utan att ha varit på IKEA en enda gång och utan att ha köpt någon större pryl (trodde jag iallafall) så känns det som att jag har saker nog till att upprätta en smärre loppmarknad.

Hemmabioanläggning, två mikrvovågsugnar (ja, TVÅ stycken!), stekjärn, dammsugare, två flak öl, kläder som hade räckt åt ett mindre U-land och pasta nog för att mätta en mellanstor lågstadieskola i Flen! Och alla de här sugrören i glada färger, vem hade jag tänkt skulle använda dem?

Ärligt talat vet jag inte riktigt hur jag ska få plats med allt i min minimala hyrbil.

Puh... Det här kan bli svettigt.

Kommentarer
Postat av: Lisette

Sugrören har du nog köpt för att impa på Jonas iallafall. :)

2009-01-13 @ 00:36:30
URL: http://www.lisettedegerman,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0