Berns - en besvikelse

Ännu ett "mytomspunnet" uteställe i Stockholm kan jag nu bocka av: Berns.

Förväntningarna var inte skyhöga, men ändock blev det en besvikelse. Visserligen var lokalerna av hög klass, framförallt den stora salongen med dess balkonger. Men prisvärt var det inte. Med 150 kr i inträde, 106 kr för en "fyra" och 57 kronor för en sunkig Singapore-öl  krävs det ett galet bra dansgolv, bra musik och galanta ladies. Visst, klassen på damerna var förhållandevis hög, men dansgolvet var knökafullt och saknade naturlig "gågata", vilket gjorde att man bumpade in i folk som gick fram och tillbaka mellan barerna hela tiden, även om man stod mitt på dansgolvet. Dessutom manglades nästan uteslutande hip-hop vilket gör att en mainstream house-kille som jag inte riktigt kan briljera... Jag behöver helt enkelt lite "stureplans-dunk".

Det ska dock sägas att Berns var påfallande "bratsfritt".

Hursomhelst, ännu ett ställe är avbockat och det återstår att se när det blir Berns igen. Inte nästa helg, iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0