Det kostar på att bli äldre

Det är mycket på gång just nu. Födelsedag imorgon, kryssning fredag-lördag, flytt till Solna, vår, påsk med mera.

Känns bra att det händer lite saker.

Födelsedag imorgon som sagt, min tjugosjätte närmare bestämt. Vanligtvis brukar jag inte yvas över att bli ännu ett år äldre, jag blir ju bara äldre och snyggare, men den här gången känns det faktiskt lite jobbigt. Det är ju dyrt att fylla 26!

Ja, inte dyrare på så sätt att födelsedagsfesten kostar mer eller att man får betala mer i skatt nu när man är närmare 30 än 20. Nej, det är värre än så. Jag kan/får inte längre åka på ungdomsbiljetter på tåg och flyg, eller köpa sista-minuten, och då blir det dyrt att resa i detta avlånga land, i synnerhet med giriga tågbolag såsom SJ och Arlanda Express.

Riktigt surt för en ekonomiskt sinnad herre som mig.

Nåja, jag får se till att skriva in mig på en kurs till hösten så att jag kan mygla mig till ett studentkort., för att betala dubbla priser för biljetter håller inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0